Korece Öğreniyorum 1, 2, 3

korece.png

Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda sizlere tam teşekküllü bir kitap tanıtımı yapacağım. Yani hem gramer, hem alıştırma içeriği olan, bol bol okuyabileceğiniz bir kitap.

Korece Öğreniyorum kitap serisi Hwa Cheon Lee isminde Koreli ancak Türkiye’de yaşayan ve Boğaziçi Üniversitesi’nde öğretim görevliliği yapan bir hocamız tarafından yazılmıştır. Kendisi hâlâ Türkiye’de Boğaziçi Üniversitesi’nde öğretim görevliliği yapmakta, Korece dersleri vermektedir. Bakın bizzat kendisi neler söylemiş; 1992’de ilk defa Türkiye’ye geldiğim zaman birçok insan Kore’yi tanımıyordu.Koreli olduğumu söylediğimde insanların aklına tek gelen şey Kore Savaşıydı. Türkiye’de geçirdiğim 21 yıl boyunca bu durum çok değişti. Özellikle 2000’li yılların sonlarından itibaren “Hallyu Korean Wave” (Hallyu Kore Dalgası)’nın da etkisiyle Kore ve Türkiye arasındaki ikili ilişkiler hızla ilerlemeye başladı.”  Korece öğrenmek isteyen Türklerin gerçekten de büyük bir kaynak sıkıntısı çektiğini görünce, eh o zaman oturup ben yazayım diye düşünmüş ve bu seriyi ortaya çıkarmış. İyi ki de düşünmüş, sizlere Korece öğrenmek konusunda eğer gerçekten istekliyseniz ve hatta çoktan öğrenmeye başlamış iseniz kuvvetle önerdiğim, kesinlikle almanızı tavsiye ettiğim bir kitap.
13239123_1084913734909130_1300322694310172979_n.jpgKitap içerisinde öncelikle harfler tanıtılıyor, her biri nasıl okunuyor, hangi durumlarda sesleri değişiyor, gayet güzel bir şekilde açıklanıyor. Ardından bölüm bölüm konuların işlenişi gerçekleştiriliyor. Bu ise önce kısa bir okuma paragrafının koyulması, altına paragraftaki kelimelerin Türkçeleri, ardından dil bilgisi kuralı, örnek cümleler ile devam edip, alıştırmalar şeklinde her bölüm son buluyor. Her bölümde en az 20-30 tane alıştırma, örnek bulunuyor. Kitabın en arkasında bu soruların cevapları var. Kesinlikle herkesin anlayabileceği bir dille yazılmış olmakla beraber Korece alıştırmalar ve örnekler çok güzel. Şu anda Türkiye içerisinde Türkçe yazılarak anlatılmış bu kadar güzel ve kapsamlı başka bir Korece Gramer kitabı bulabilir misiniz bilemiyorum açıkçası. Ben bulamadım henüz. Şimdiye kadar çalıştıklarım ve bulduklarım içerisinde en güzeli bu arkadaşlar. Pandora Kitabevinden sipariş ederek alabilirsiniz veya Taksim’de yine Pandora’nın şubesi var hemen İstiklal Caddesi’nde yürürken soldaki pasajlardan birinde, oradan da alabilirsiniz. Ben oradan aldım. Artık işinize ve kolayınıza nasıl gelirse. 🙂 

Şimdiden iyi çalışmalar.

Kitabın içerisinden sayfalar bu şekilde;

13244867_1084913941575776_4943195806128585960_n

13256002_1084913694909134_4115144516109224737_n

13260119_1084913911575779_1909427511320311978_n

13260176_1084913774909126_3514821046451263872_n

13315306_1084913814909122_7508474546339288781_n

KIll Me Heal Me / 킬미, 힐미

9q1XBQ.jpg

Konusu : Dissosiyatif Kişilik Bozukluğu hastası üçüncü kuşak bir milyarder Cha Do Hyun (Ji Sung) ile psikiyatri uzmanı olan ve onu gizlice tedavi eden Oh Ri-jin (Hwang Jung Eum) arasında geçen romantik komedi türünde bir dizidir. Cha Do-hyun çocukluğunda geçirdiği travmatik olaylar dizisi nedeniyle kendi içerisinde 7 tane kişiliğe bölünmüş bir mirasçıdır. Oh Ri-jin ise gayet başarılı, çiçeği burnunda bir psikiyatri uzmanıdır ve Cha Do-hyun, Oh Ri-jin sayesinde hayatının kontrolünü tekrar eline almayı amaçlamaktadır. Oh Ri-jin’in ikiz kardeşi olan Oh Ri-on (Park Seo Joon) ise geçmişin sırlarını açığa çıkarmak için uğraşan oldukça ünlü bir yazardır. Acaba Cha Do-hyun, onun 7 kişiliğinden herhangi birisi hayatını ele geçirmeden önce esas kişiliği ile hayatının kontrolünü eline alabilecek midir?

OYUNCULAR

hwang-jung-eum-1.png

Hwang Jung Eum

 

park-seo-joon_1454606641_psj2.jpg

Park Seo Joon

Ji-Sung-20.jpg

Ji Sung

dd7c1558b52f053ae55d3b08e865cb15.jpg

Kim Yoo Ri

Oh Min-Seok.jpg

Oh Min Suk

 

Kadro genel olarak bu şekilde arkadaşlar. Bu dizi benim Boys Over Flowers’tan sonra izlediğim ilk diziydi ve bir arkadaşım tavsiye etmişti. Kesinlikle izleyin diye önerebileceğim bir dizidir, pişman olmazsınız! 🙂 Asla sıkılmazsınız, hele hele benim gibi psikolojik dizi severi iseniz hiç sıkılmayacağınız garanti. Bir kere sıradan bir psikolojik rahatsızlık değil, 7 tane kişilikten bahsediyoruz burada! Hepsi de birbirinden güzel kişilikler bunlar. Hepsi birbirinden eğlenceli. Dizi oldukça hareketli geçiyor, konu güzel, işlenişi güzel, bitişi de güzel. 😀 Üstelik bu dizi ile erkek kardeşim bile Kore dizileri izlemeye başladı benimle birlikte. Kahkahalarla izlediğimiz bir diziydi. 

Şimdi sizlere Cha Do-hyun’un kişiliklerini tanıtmak istiyorum.

  • 1 numara; Shin Se-gi! 😀

20187306f367bc1783875a59fe624ed57d8b802fdd520.jpgKendisi acayip bir şey. Muhtemelen en sevdiklerinizden birisi olacak ya da en çok etkilendiğiniz. 😀  Shin Se-gi , Do-hyun acı çektiği zamanlarda, ama inanılmaz acılardan bahsediyorum, ortaya çıkan ilk karakter oluyor genelde. Yani onun oluşturulma amacı o. Bir savunma mekanizması gibi. Bu yüzden Shin Se-gi kişiliği Do-hyun’u güçsüz olmakla suçlayıp ve onun hayatını kurtarmakla övünüyor. Shin Se-gi bayağı bir şeytani, asi, metalci çocuklara benziyor. Ama izledikçe anlayacaksınız ki aslında oldukça çocuksu bir asilik bu. 😀

  • 2 numara; Perry Park. 

kill-me-heal-me-perry-park.pngBalık tutmanın ve bomba yapmanın hobisi olduğu 40 yaşındaki kişilik. Tabii o kendini öyle görüyor ve tanıtıyor. 😀 Bu da diğer kişiliklerin aksine oldukça eğlenceli bir karakter. Aslında Do-hyun’un rahatlamak için kurguladığı hatta biraz babasına benzettiği bir karakter. Aslında çok rahattır, iyidir, hoştur, eğlencelidir filan ama bomba yapmada üstüne yoktur. Sürekli Do-hyun ve Oh Ri-jin’i birilerinin elinden bomba yaparak kurtarıyor. 😀

  • 3 numara; Ahn Yo-seob.

kill-me-heal-me-ahn-yo-sub-2.jpgBu bayağı bir depresif, ancak oldukça zeki 17 yaşındaki bir genç. Ayrıca da daha sonra anlatacağım Yo-na’nın da ikiz kardeşi kendisi. Aslında karakter iyi ama acayip depresif. Tamam, haksız yere değil, sürekli aklında düşündüğü ve aklına takılan şeyler var ve bu yüzden yaşamanın anlamsız olduğunu düşünüyor. Oh Ri-jin Yo-seob yüzünden kaç kere intiharın eşiğinden kurtardı Do-hyun’u. 😀

  • 4 numara; Ahn Yo-na.! 😀

hqdefault.jpgYine acayip seveceğiniz kişiliklerden birisi. Yo-na Yo-seob’un ikiz kız kardeşi. Kendisi oldukça dışadönük, acayip yaramaz yine 17 yaşında genç bir kız. Yani Yo-seob’un tam tersi. 😀 Ayrıca kendisi K-pop idollerine hayran. Yo-na da yine Do-hyun acı çektiği zamanlarda veya zihinsel stres altında olduğunda dışarıya çıkan bir kişilik.Oh Ri-jin ile bir türlü anlaşamamaktadır. Ama Oh Ri-jin onu yola getirmenin yollarını bulur tabii. Ayrıca Yo-na’da çok hoşunuza gidecek bir şey var. Kendisi Oh Ri-on’a takık! 😀 Evet, Oh Ri-on’un resmini ilk gördüğünde ona çarpılıyor. Hemen Oh Ri-jin’den kendisini onunla tanıştırmasını istiyor. Tanışınca da peşinden ayrılmak istemiyor, sürekli üzerine atlamaya fırsat kolluyor. 😀 Tabii bu durumda Oh Ri-on’u tahmin edebilirsiniz. 

  • 5 numara; Nana.

tumblr_inline_nkwznsJqxY1qahqv6.jpgNana ismini verdiği bir oyuncak ayısı olan 7 yaşındaki bir kız çocuğu. Kendisi biraz karışık bir kişilik. Yani Ri-jin ile Do-hyun karışımı bir kişilik. Onun hakkında çok fazla bir şey yok, olanları da izlerken öğrenmelisiniz. Spoilerın dibi olmasın. 😀 tumblr_inline_njcdpyho2c1qleidv.jpg

 

 

 

  • 6 numara; Mr. X.

Daha sonradan Nana’nın babası olduğu anlaşılan gizemli kişilik. Çok fazla yeri yok dizide. Ama yine de bir kişilik işte. 😀

 

Cha Do-hyun’un kişilikleri böyle arkadaşlar. Umarım iyice bir tanıtabilmişimdir sizlere. Diziyi heyecanlı tutan şey hem konusu hem de kişiliklerin ne zaman hangisinin çıkacağını bilememeniz. Bu durum atmosferi acayip canlı tutuyor. 😀 Mesela Do-hyun birden fenalaşıyor ve bir kişilik çıkacak ve siz hangisi çıkacak acaba diye meraklanıyorsunuz. 😀 Bir de bu karakterlerin tepkileri, etraftaki insanların onlara verdiği tepkiler.. 😀 Gerçekten çok eğlenceli.

Güzel olan bir başka şey ise Ji sung’un bu karakterleri inanılmaz güzel oynamış olması. Her birine ayrı ayrı hayat vermiş bildiğiniz. Gerçekten oyunculuğuna hayran kalmıştım. 

tumblr_nlb3fiqiLY1s8j247o1_500.gif

tumblr_nk03a3V8K81u7cqjlo3_250.gif

dd446b5b565d1c1e22113b6502613a65.gif

Burada Yo-na yüzünden kalp krizi geçiren bir Oh Ri-on görmektesiniz. 😀

h3.gif

tumblr_nmt41q0Hde1us53hwo1_500.gif

 

Veee işte bir Perry Park klasiği;

tumblr_nimiwncffx1sh8uxlo1_500.gif

9OX3T9q.gif

61.gif

5865405d6a9a01ef233b5869c560292b60602b4b_hq.gif

babec9b63c9a3fdc522a9007494dbb99bbe6bbb7_hq.gif

 

FRAGMAN;

 

 

Boys Over Flowers

maxresdefault.jpg

Konusu : Geum Jan-di fakir bir aileden gelmektedir. Bir gün yaptığı bir kahramanlıktan dolayı Seul’un en iyi kolejinde burslu okumaya hak kazanır. Ancak okulun ilk günü zengin öğrenciler tarafından aşağılanır ve ezilir. En başta da Goo Jun-pyo!

Okulun sahibinin oğlu olan Goo Jun-pyo’dan herkes korkmakta ve ona saygı duymaktadır. Okulda ders gördüğü sınıfı kendisine özel, okul üniforması zorunluluğundan muaf ve ders saatleri konusunda serbesttir. Ailesi tarafından yeterli ilgiyi göremeyen Jun-pyo zamanla eziyet edip aşağıladığı Jan-di’ye aşık olur. Ancak Jan-di kendisinden nefret etmekle beraber Jun-pyo’nun en yakın arkadaşı Yoon ji-hoo’ya aşık olmuştur.

Geum Jan-di, hem bu okulu bitirip gelecek kurma hayalini gerçekleştirecek, hem okulda maruz kaldığı aşağılanmaya rağmen direnecek, ve hiç ummadığı bir aşk üçgeni içerisinde kaybolacaktır.

OYUNCULAR:

ku-hye-sun.png

Ku Hye-sun

kim-hyun-joong-kim-hyun-joong-27611789-500-476-jpg

Kim Hyun-joong

tumblr_lr0twrfJ9R1qf43rd

Lee Min-ho

3fa30870.jpg

Kim Joon

boys-over-flower-screen-pics-kim-bum-kim-bum-6854591-333-500.jpg

Kim Bum

 

 

Vallahi aslında oyuncu kadrosunun oldukça sağlam olduğu bir dizi olmasına rağmen ben bu diziyi izleyemedim arkadaşlar. Kore dizisi hayranları bu diziyi inanılmaz seviyorlar, biliyorum. O nedenle benim bu söylediğim size garip gelecektir. Boys Over Flowers benim ilk izlediğim Kore dizisiydi. Korece zaten orada ilgimi çekmişti, tepkiler, dilin fonetiği filan çok hoştu bana göre ancak konuyu çok dağıtıyorlardı bence. Zaten Kore’de lise dizisi çekemediklerini düşünüyorum ve uzun bir süredir hiç lise dizisi izlemiyorum, izlemeyi de düşünmüyorum. Sanırım bunda gençlere kötü örnek olmamak istemelerinin etkisi çok fazla ancak karakterler acayip tripcan oluyorlar. Özellikle kızlar. Acayip cırtlak, inanılmaz entrikacı, ayrıca da her şeye bir kulp bulan tipler. Anlayamıyorum ki bu tiplemeleri nasıl oluşturuyorlar. Bence oldukça gerçek dışı ve itici. Örneğin Jan-di’nin didinip, ayakta kalmaya uğraşması çok hoştu ama Jun-pyo’ya karşı tavırları, en ufak bir harekette benim anlayamadığım triplere girilmesi.. Şöyle bir tuhaflık var her şeyden önce, konuyu bir türlü bütünleyemediklerini düşünüyorum. Neden derseniz, sebep-süreç-sonuç gibi bir durum yok  gibi geldi bana. Genelde Jan-di’nin başına gelen talihsizlikler, onun toparlamak için uğraşması, Jun-pyo’nun da destek olmak için kılı kırk yarması, ardından toparlanması ve tekrar aynı olayların yaşanması.. Kendini tekrar eden bir senaryo vardı. 

Zaten dediğim gibi, G.Kore’de çekilen lise dizileri, bana normalle hiç uyuşmayan bir profil çiziyor. Sanki herkes şeytanın sol bacağı ya da inanılmaz zengin ailelerin çocukları. Veya öğrenciler arasındaki o ezme vs. politikası.. Bu adamlar normal hayatta sınavlar yüzünden intihar istatistiklerini tavan yaptıran çocuklar.Lütfen yani.. 😀 Bu kadar entrika nedir..

Ben bu arada zaten diziyi bitirememiştim. Yani ‘bu ne ya, bıktım bunların triplerinden, bağırıp-çağırmalarından’ diyerekten 20. bölümlerde filan bırakmıştım diziyi. Siz beğenebilirsiniz tabii, bu benim kişisel yorumum. Beni baymıştı kısacası. Tekrarlardan ve triplerden. 😀

 

boys-over-flowers-o.gif

boys-before-flowers-kiss-o.gif

 

 

Ayrıca gerçekçi olmayan şeylere örnek olarak, mesela Jan-di’nin çok küçük bir sebepten artık yüzemeyecek olması ya da heykeltıraş olan çocuğun da elinin üzerine ayakla basıldığı için artık heykel yapamayacak olması.. Yani mesleğim dolayısıyla bu kadar asit şeylerin böyle ağır sonuçlar doğurmayacağını biliyorum. O yüzden bayağı bir saçma gelmişti bana. 🙂

O Jun-pyo’nun saçları da beni gülme krizine sokmuştu itiraf edeyim. 😀 

tumblr_nl9ak9Asz71smihy0o1_250.gif

boys-before-flowers-o.gif

rDVk3E

 

bof-soeulmate5Gördüğünüz gibi çok karakterli, kimin nerede ne yaptığı belli olmayan bir dizi.. 😀 Çeşitlilik çok güzel, ben her karaktere önem verilen dizileri severim ama keşke konuyu da daha güzel işleselermiş. :/ 

 

 

FRAGMAN:

 

 

Sambuyon Şelalesi (삼부연폭포)

1136202_image2_1.jpg

 

Sambuyon 20 metre yüksekliğinde olan bir şelaledir. Şelale, bütün bir yıl boyunca hiç kurumadan akması ve çok değişik şekillerdeki kayalar ile çevrelenmesi nedeniyle insanlar üzerinde mistik bir etkiye sahiptir.

497680687.jpg

Gamasot

3 farklı bölgede bulunan şelale, bu yapısı ile geleneksel metal Kore kazanı olan ve çok eski çağlarda Kore’de pirinç yapımında kullanılan  Gamasot’a benzetilmektedir.

Ayrıca şelale ile ilgili bir de çok eskiden bir ejderhanın bir süre bu şelalede yaşadığının, ardından şelaleden havaya doğru süzülerek özgürlüğüne kavuştuğunun anlatıldığı bir efsane mevcutmuş. Bu nedenle ismi Yonghwa-dong (Yong ejderha anlamına gelmektedir) olan bir de köy mevcuttur.

Bölgede restoran veya dinlenme tesisi gibi yerel işletmeler olmadığı için bölge oldukça temiz kalmıştır. Ülkedeki en temiz havaya sahip olan yerlerden birisi olarak geçmektedir. Ayrıca bir zamanlar oğlu bir tilkiyle evlenmek isteyen bir babanın bu tilkiyi öldürdüğü gibi bir efsaneye de sahip olan Yeougol Köyü yaklaşık 1 km kadar ötesinde bulunmaktadır. Gördüğünüz gibi Kore de efsaneler bakımından oldukça zengin bir yer. 😀

1136178_image2_1.jpg

 

Çok güzel bir şelale değil mi? Açıkçası buradan bakıldığında bile insana huzur veren bir havası var. Üstelik yazı ayrı kışı ayrı bir güzel. 🙂

 

11379241335_4fbe227454_b

 

11262753066_a13d96f27d_b

stock-photo-107473669.jpg

 

Gerçekten de efsanelerde bahsedildiği kadar mistik bir yer gibi duruyor. Eh, gidip görmek, gezmek, deneyimlemek lazım.. 🙂

Adres: San 23-4, Sincheorwon-ri, Galmal-eup, Cheorwon-gun, Gangwon-do (강원 철원군 갈말읍 신철원리)

Şimdi kısa görüntüler paylaşayım biraz ;

 

 

Umarım güzel bir şekilde tanıtabilmişimdir ve hoşunuza gitmiştir. Ne düşünüyorsunuz? 🙂

Korece Gezi ve Konuşma Rehberi

delta-kc3bcltc3bcr-korec_7136_1

 

Bu kitap Derya Çelik Işık’ın yazdığı 208 sayfalık bir gezi rehberi arkadaşlar. Ancak içerisinde öyle haritalar bulabileceğiniz tarzda değil, daha çok yemekler, konaklama, zamanı nasıl söylersiniz, hastaneye gitmek zorunda kalsanız ne demelisiniz gibi gayet gündelik bilgileri bulabileceğiniz bir kitap. Eğer bir gün G.Kore’ye giderseniz kesin yanınızda olması gereken bir rehber. 🙂 Ben de bu rehbere rastgele denk gelmiştim ancak iyi ki de gelmişim. Bulduğunuzda kesin alın. Ufacık tefecik bir kitap ancak içerisinde çok pratik bilgiler bulacaksınız.

Hadi kitabın içerisine bir göz atalım;

IMG-20160505-WA0009.jpg

IMG-20160505-WA0003.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG-20160505-WA0005.jpg

IMG-20160505-WA0011.jpg

 

Gördüğünüz gibi içerisinde hem karşılaştığınız durumlar karşısında ne gibi şeyler söyleyebileceğiniz hem Hangıl ile hem de onun okunuşları ve Türkçe karşılıkları ile  açıklanmakta. Ayrıca gidebileceğiniz turistik mekanlar, o mekanların tarihi ile ilgili kısa bilgiler ve yemekler hakkında bir bölüm de mevcut.

IMG-20160505-WA0007.jpg

 

Kitabın en güzel taraflarından birisi ise kitabın arkasında bilgileri anında bulabileceğiniz bir kısa yol olması. Bu kısa yol sayesinde örneğin konaklama ile ilgili bilgi almak istiyorsanız, hemen kitabın arkasından konaklamanın hangi renk olduğuna bakıyorsunuz. Burada turuncu renk belirtilmiş. Kitabın içerisinde sayfaların renkleri var. Hemen turuncu sayfaları açıyorsunuz ve karşınızda Konaklama! 🙂

 

 

Bu benim de çok sevdiğim ve içini açıp neredeyse roman gibi okuduğum bir kaynak. 😀 Sizlerin de çok işine yarayacağına eminim. İyi okumalar! 🙂

Korece 1 & 2

Arkadaşlar bu yazımda Erciyes Üniversitesi Kore Dili ve Edebiyatı bölümlerinde öğretim görevlisi olan Kim Seong Ju ile S.Göksel Türközü’nün ortaklaşa yazıkları Korece 1 ve 2 kitaplarını sizlere tanıtacağım.

korece-1-kitap.jpg

 

Bu kitap 2 ciltten oluşmaktadır. Elbette 1. kitap giriş niteliğinde, 2. kitap ise daha komplikedir. Kitapta işlenilen her konu bir sonraki konunun temeli, bir sonraki konu da bir öncekinin devamı niteliğindedir. Kitapta Hangıl’a basit bir giriş yapılmıştır. Kitap genel olarak diyaloglar üzerine kuruludur arkadaşlar. Yani öyle derin bir gramer bilgisi ile karşılaşmayacaksınız.

Kitabın içerisinden birkaç sayfa ;

P5050290.JPG

P5050289.JPG

 

Gördüğünüz gibi kitap genelde öncelikle diyaloğun verildiği ardından da Türkçe karşılıklarının altına yazıldığı şeklinde gitmektedir. Bazı noktalarda dil bilgisi açıklamaları da bulunmaktadır ancak genel olarak konuşma, diyalog üzerine kurulu bir kitaptır.

Ayrıca kitabın sonunda bir de şu şekilde tam olarak sözlük diyemesek bile ona benzer bir kısım bulunmaktadır;

P5050289 (2).JPG

 

Ben Korece çalışmaya ilk başladığımda bu kitapları bulmuştum. Gramer kitabı arıyordum ancak o sırada ulaşabildiğim kaynak buydu. Açıkçası kitabı bulabilmek için çok uğraştım. O sıralarda Tüyap açılmıştı ve kitap ellerinde yoktu bu nedenle kitapları oradan almak için günlerce gel git yapmıştım. Şu bir gerçek ki eğer bir şeylerin peşinden koşacaksanız illa kitapların ya da bilgi alabileceğiniz her hangi bir şeylerin peşinden koşmanız hiçbir zaman sizin aleyhinize ya da zararınıza olmayacaktır. Buna şüphe yok. Ancak o kadar uğraşmamın sonucunda açıkçası ben kitaplardan beklediğimi bulamadım. Korece’ye daha yeni başlamış olan arkadaşlar, asla ama asla bu kitaba çalışarak başlamayın. Şevkiniz azalır ve moraliniz bozulabilir çünkü kitapta açıklamalara yer yok. Çok kısa dil bilgisi açıklamaları yapılıyor ancak özellikle Hangıl’ı çok iyi öğrenmediyseniz ve okumada da çok iyi değilseniz bu kitaba başladığınızda ‘ben neden yapamıyorum’ diye umutsuzluğa kapılmanız çok olası. Çünkü kitap bayağı bir Korece öğrendikten sonra çalışıp, pratik yapabilmeniz için tasarlanmış bir kitap gibi daha çok. Burada paylaşma sebebim de zaten ne olursa olsun sonuçta Korece bir kaynak olması. Bulabildiğimiz her kaynak önemli sonuçta. Ancak kendim de bu kitapların ikisini de satın almış bir insan olarak, elinizde olsun istiyorsanız alın elbette ancak ilk aşamada değil diyorum. Önce ilerlemeyi, cümle yapılarını ve grameri bayağı bir öğrenmeyi deneyin. Özellikle maddi durumunuz çok iyi değilse, harcama yapacağınız ilk kitap olmasın arkadaşlar.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Yine sormak istedikleriniz olursa hiçbir zaman çekinmeyin. Direk sorun. 🙂 Kolay gelsin. İyi çalışmalar!

Korece Ders Videoları

Merhabalar.

Bu yazımda Korece çalışabileceğiniz, benim de önceden çalışmış olduğum videoların linklerini paylaşacağım. Linklerini diyorum çünkü gerçekten burada videoları da paylaşmak isterdim ama çok var. Hatta videoların Youtube kanallarını koyacağım çünkü vereceğim kanallarda yararlanabileceğiniz çok fazla video var. Bu kaynaklardaki videolar çeşit çeşit olmakla beraber, genel olarak alfabeden başlıyor, harfler, harflerin nasıl yazıldığı, yazılma düzeni, nasıl telaffuz edildiği ve ardından cümle kurmaya basit cümlelerden başlıyorlar. Örnekler vererek pekiştirdikleri için siz bir süre sonra bazı kelimeleri sık sık duyduğunuzdan ötürü ezberlediğinizi fark ediyorsunuz. Yani arkadaşlar, kesinlikle ben bunu biliyorum, bu örneği de yapmayayım demeyin çünkü alıştırmalar kelime ve harflerin yazılışlarını ezberleyebilmeniz için inanılmaz faydalı. Örneğin, Korece’de ㅔ ve ㅐ (kullanılışları 에 ve 애) harflerinin ikisi de Türkçe’de bildiğiniz ‘e’ olarak okunuyorlar ancak farklı kelimelerde ikisi de ‘e’ yerine geçiyor (선생님 ve 케이크 kelimeleri gibi. Birincisi sonsengnim [öğretmen], ikincisi ise keikı [kek] diye okunuyor ancak gördüğünüz gibi bu harflerin ikisi de bu kelimelerde ‘e’ olarak kullanılıyor). Başka bir örnek ise yine ㅗ ve ㅓ(kullanılışları 오 ve 어) harflerinin ikisi de ‘o’ olarak telafuz ediliyor. Burada bir farklılık var tabii, o da; ㅓ harfi daha ince söylenmekte ancak kendinizi sıkmayın çünkü bunun Türkçe’de tam bir karşılığı yok. ㅗ harfi bizim bildiğimiz ‘o’ gibi telaffuz ediliyor ancak genel olarak ikisi de ‘o’. Bu nedenle konumuza dönersek bunların nerelerde kullanıldığını zamanla, alıştırma yapa yapa, yaza yaza anlıyorsunuz ya da ezberliyorsunuz.

Şimdi videolara geçelim.

  • Birinci kanalımız; TalkToMeInKorean  . Arkadaşlar Korece için başvuracağınız en en en birincil kaynaklardan bir tanesi kesinlikle bu olmalı! Kendi web siteleri de mevcut ve Korece birçok kitap sipariş edebilirsiniz oradan. Ancak bu youtube kanalında gramerden tutun, merak edebileceğiniz bir sürü soruya kadar ve güncel birçok konuya varana kadar her türlü alanda bilgi sahibi olabileceğiniz bir kanal (askerlikle ilgili bile videoları var yani 😀 ). Bu kanalda fazlaca -yine de abartmadan- vakit geçirmenizi tavsiye ederim.
  •  seemile.com-Korean language class channel . Bu kanalda birçok video var. Bu videolar hem önceden belirttiğim gibi basit dersler, cümleler, alfabe gibi konuları anlatıyor hem de size okuma ve yazmada pratik kazandırıyor. Yararlanmanız gerekn ikinci en önemli site bu olabilir.
  • Learn Korean with KoreanClass101.com . Bu kanalda özellikle Learn Korean in 3 minutes kısmında size 3 dakika içerisinde çok güzel tamlamalar, tabirler öğretiliyor. Biraz gündelik, pratik Korece öğrenmek istiyorsanız bu kanaldan çok iyi faydalanabilirsiniz.
  • sweetandtastyTV  . Bu kanalı açıp yöneten kardeş çok esprili, değişik, komik bir havada çekmiş videoları. Yani dümdüz ders anlatmıyor, örnekler de veriyor, kendisini değişik karakterlere sokarak sizin anlamanızı kolaylaştırmaya çalışıyor. Eğlenerek öğrenebileceğiniz bir kanal. Ayrıca yalnızca gramere yönelik dersler değil, aynı zamanda popüler kültüre yönelik de birçok videosu mevcut. Örneğin sevgililer gününde Güney Kore’de ne yapılır, pepero çikolata çubukları nasıl yapılır, anlamı nedir ya da Kore yemekleri nasıldır, çeşitli pop gruplarının gittiği kafeler gibi değişik, daha birçok videosu mevcut.
  • Seoulistic.com  Aslında bu kanal bir öncekine benziyor ancak o kadar tipleme yok. 😀 Daha çok videoları yapan erkek arkadaşımız kendisi değişik örnekler vererek ya da hoş, komik üslubu ile insanları havaya sokuyor. Bu kanalda gramerle ilgili pek bir şey yok. Hatta hiç yok da diyebiliriz. Genelde G. Kore popüler kültürünü tanıtıyor. Mesela partiler nasıldır, Korelilerin yabancılara bakış açısı nasıldır, yaşayabileceğiniz sıkıntılar, yapmanız ve yapmamanız gerekenler, Korelilerin bazı konuları bakış açıları nasıldır, Kore yemekleri, restoranları gibi..

 

Buraya kadar paylaştıklarım G.Koreliler tarafından İngilizce açıklamalar ile çekilmiş videolar idi arkadaşlar. Bundan sonrakiler ise Türkiye’de yaşayan ya da yaşamasa bile Türkçe öğrenmiş olan G.Korelilerin çekip yönettiği kanallar.

  • Turkore . Bu kanal gramer kanalı değil arkadaşlar ancak belki ilginizi çekebileceğini düşünerek koymak gereği gördüm. Bu kanalı yöneten arkadaşların birisi kız birisi erkek olmak üzere iki G.Koreli genç (bence genç, onlara göre genç değillermiş tabii). Bu arkadaşlar Türkçe öğrenmeyi çok istemişler ve evet anlayabileceğiniz kadar da konuşabiliyorlar açıkçası. 🙂 Sonra böyle bir kanal yapalım demişler. Hatta kendi Türkçelerinde bir yanlışlık görüyorsanız da onları uyarmanızı bile rica ediyorlar. Biraz çift taraflı yani hem sizin yararlanabileceğiniz hem de onların yararlanabileceği bir kanal. 🙂
  • Koreli Arkadas . Bu kanalı da Türkiye’de yaşayan ancak Koreli bir genç arkadaşımız yönetmekte. Videoları Tükçe konuşarak anlatmakta. Bu nedenle daha çok hoşunuza gideceğini tahmin ediyorum. 🙂 Hem Türkiye’de hem de G. Kore’de çektiği videolar mevcut. Kore geleneksel kıyafetlerini, yemeklerini, içkilerini tanıtıyor ve anlatıyor. Ayrıca Kore yemekleri ve atıştırmalıklarını deneyen Türklerin de deneyimlerini anlatan videolar var. Belki de dikkatinizi en çok çekecek şeylerden birisidir bilemiyorum ancak Kore makyajı yapılışını anlatan videoları da mevcut. 🙂
  • Aylin Yi . Arkadaşlar Aylin zamanında Türkiye’ye gezmeye gelmiş ve ardından Türkiye’yi ve kültürünü çok beğendiği için Türkçe öğrenmeye karar vermiş bir G.Koreli arkadaşımız. Kendisi Türkçe öğrenirken fark etmiş ki Korece öğrenmeye çalışan çok fazla Türk var ve şu anda kendi Türkçe’sini aksanı tam bizimki gibi olamasa bile -ki bu çok zor- gayet anlamlı konuşabildiği bir seviyeye çıkarmış ve demiş ki o zaman ben Türkçe olarak Korece öğrenmek isteyenlere videolar yapayım. 🙂 Sorduğunuz sorulara elinden geldiğince cevap veren, pamuk gibi kalbi olan bir arkadaş kendisi. Özelden attığınız mesajlara mutlaka geri dönüş yapıyor. 😉
  • Haber Kore . Bu kanal da Türk-Kore Kültür Derneği’nin yönettiği bir kanal. Videoyu yapanlar G.Koreli ve ben bu kanalı bulduğumda havalara uçmuştum açıkçası çünkü çok uzun videolar yayınlamasalar bile G. Kore tarihi ile ilgili güzel ve akıcı videoları var. Mesela Kral Sejong kimdir, Hangıl ne zaman oluşturuldu, Güney ve Kuzey Kore neden ayrıldı, Türkiye ve G.Kore’nin arasındaki dostluk ne zamana dayanıyor (özellikle bu videoyu izlemelisiniz) gibi kültürel ve tarihi videolar, ayrıca Kolay Hanja (Çince karakterlerin Kore dilindeki ismi) dersleri, Kore atasözleri ve deyimleri gibi geleneksel videolar da mevcut. İzlemenizi öneririm.

 

Buradan sonra ise Türk olup G.Kore’de yaşayan ya da Korece öğrenmiş olan arkadaşlarımızın kanallarını paylaşacağım. Benim bildiklerim elbette. 🙂

  • Blue Blankie . Bu kanalı da ben yeni keşfettim. Hoş, samimi bir kanal. Burada da arkadaşımız Korece faydalanabileceğiniz kitap tavsiyelerinde bulunuyor. Ayrıca kendisi G.Kore’de bir dil okuluna gitmiş ve orada çektiği birçok video mevcut kanalda. Popüler G.Kore kültürü ile ilgili çok fazla video var; makyaj, abur cubur, K-POP gibi..
  • duygu_dd . Bu ablamızı da belki instagramdan tanıyanlarınız vardır. Youtube kanalını yeni açtı ancak takip ederseniz neler ekleyeceğini hep beraber görmüş oluruz. 🙂 Kendisi G.Kore’de yaşayan bir Türk kızı. 🙂

 

Buradan sonrasında ne Koreli ne de Türk olan ancak G.Kore’de yaşayan yabancı kişilerin kanallarını paylaşacağım;

  • ChoNunMigookSaram Bu arkadaşın çektiği videoları İngilizce’niz çok iyiyse bile beyniniz yanarak izleyebilirsiniz. 😀 Şöyle ki, ben bazen arkasından atlı mı kovalıyor acaba diye düşünmüyor değilim. Çok hızlı konuşmakta kendisi ancak güzel videoları var. Geleneksel Kore evlerini, kıyafetlerini, yemeklerini, sofra üslubunu, G.Kore’de bir yabancının yaşayabileceği sıkıntıları anlatan ve Korece öğrenmek ile ilgili püf noktaları vb. gibi videoları olan bir kanal. Bence zengin içerikli bir kanal. İncelemenizi tavsiye ederim.
  • Hallyu Back . Bu kanalda genelde Kore dizileri ve K-POP idolleri ile ilgili haberler, ne var ne yok bunlar anlatılmakta. Ancak G.Kore ile ilgili popüler kültür videoları da bulunmakta. Bir göz atabilirsiniz.

 

Benim şimdilik paylaşacaklarım bu kadar arkadaşlar. Yeni kanallar keşfettikçe buraya eklemeler yapacağım. Sizlerin de bildiği kanallar varsa lütfen bildirin, diğer arkadaşlarımız için burada paylaşalım.

Bu arada kanalları yukarıdan aşağıya doğru gramer ve Kore Dili ile ilgili faydalanacağınız videolardan Kore popüler kültürü ile ilgili faydalanabileceğiniz videolara doğru bir sıralama şeklinde paylaştım. Siz hepsine göz gezdirin yine de ancak bilginiz olsun, en baştakiler daha çok gramer ağırlıklı. 🙂

Şimdi, bu kanalın gramerle filan bir ilgisi yok ancak bu kadar ders içeriğinden sonra biraz da eğlenelim istiyorum. O nedenle DBY Band kanalını kesinlikle öneriyorum. Doyeb, hepinizin tanıdığını düşündüğüm Elin Oğlu programındaki Chaby Han’ın kardeşi. Şimdik, bu bilgiyi aşina olmanız için verdim, lütfen bu arkadaşımızın sesine dikkat. Ben ilk duyduğumda bir gösteride seyrediyordum kendisini. Açık söyleyeceğim, büyülenmiştim. Yaşına bakıyordum, sesinin güzelliği için fazla küçük geliyordu, bir de gözleri çekik olduğu için Türk değildir diye düşünmüştüm (Koreli olduğunu hiç tahmin etmemiştim ama yalan söylemeyeyim) ancak çok güzel telaffuz ediyordu Türkçeyi. Siz yalnızca dinleyin, dediğim şeyi anlayacaksınız. Gerçekten benim fikrimce inanılmaz bir sesi var diye düşünüyorum. Umarım daha farklı yerlerde ve koşullarda da dinleyebiliriz kendisini.

 

Lütfen yorumlarınızı eksik etmeyin. Beraber geliştirelim sayfamızı!

 

Adım Adım Korece Blog Sayfası

Merhaba arkadaşlar.

Sizinle paylaşmak istediğim ilk Korece çalışabileceğiniz kaynak ‘Adım Adım Korece’ isimli bir blog sayfasıydı. Neden derseniz, ben Korece çalışmaya başladıktan sonra alfabeyi youtube kanallarından öğrendim. Çok sıkıntı yapmayın, eğer düzenli ve istekli çalışırsanız hızlıca öğrenebilirsiniz, oldukça zevkli bir dil. Sizinle o videoları da paylaşacağım merak etmeyin. 🙂 Ancak karşılaştığım problem şu idi; aklınıza gelebilecek her türlü Avrupa dili için Türkçe kaynak bulabilmenize rağmen Korece öğrenebilmeniz için o kadar zenginlikte Türkçe kaynak bulmanız imkansız. Yani hiç yok değil, ancak olanlar ya çok kaliteli değil ya da az sayıda. Hepsini burada sırasıyla paylaşacağım. İngilizce seviyeniz eğer iyiyse elbette bir sıkıntı çekmezsiniz, iyi olmayanlar var ise çok zorlandığınız noktalarda benden yardım isteyebilirsiniz. Ancak eğer hiç iyi değil ise veya yok ise o zaman burada paylaşacağım Türkçe kaynaklardan çalışmanızı öneririm yoksa aklınız daha çok karışır. Eğer çok talep olursa da ben kendi notlarımdan paylaşımlarda da bulunacağım. 🙂

Şimdi konumuza dönersek işte alfabeyi öğrendikten sonra benim ilk karşılaştığım blog sayfası buydu. Sayfayı yapan kişi sağ olsun oldukça açıklayıcı anlatımlarla kafanızı hiç karıştırmadan size konuyu öğretiyor. Videolar ve örnek cümleler de mevcut. Ben açıkçası bu blog sayfasındaki tüm konuları çalışmayı bitirip diğer kaynaklara eriştiğimde oralarda anlatılan birçok konuyu biliyordum. Blog sayfasına  buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

İşte sayfadan birkaç örnek ;

aak.png

aad2.png

aak2.pngGördüğünüz gibi konular isim köklerine fiil köklerine kadar ayrılarak anlatılmaktadır. Ardından örnekler verilerek açıklanmakta, kelimelerin ne anlamlara geldiği anlatılmakta ve videolar ile de pekişmesi sağlanmaktadır.
Sol tarafta üstte Dersler diye bir kısım var. Oradan kurları seçip ilerlerseniz daha düzenli ilerlemiş olursunuz ve kafanız karışmaz.

aak3.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bu blog sayfası bu şekilde arkadaşlar. Umarım benim olduğum kadar memnun kalırsınız. Size tavsiyem, asla yalnızca okuyup geçmeyin. Kendinize bir Korece defteri ayarlayın ve not tutun. Çalıştığınız her şeyi not tutun. Sonra tekrar tekrar açıp çalışın. Ta ki kesin anladım diyene kadar. Ben şu anda bile hala çok eski konulara arada göz gezdiriyorum. Amaaan öğrendim işte deyip geçmeyin ve kendinize de o kötülüğü yapmayın. Beyin tekrarlara dayalı daha iyi öğrenir. 🙂

İyi çalışmalar! Kolay gelsin!

Güney Kore’de Yeme-İçme Kültürü

Merhabalar.! 🙂

Arkadaşlar normalde bu başlığı Kore yemeklerini tanıtmak için açtım ancak direk yemekleri tanıtarak girmektense, işe yine genel kültür bilgisi ile başlamanın iyi olacağını düşündüm. Bu ne demek? Şu demek, yani burada Kore’de yemek kültürü nasıldır, genelde nasıl tatları tercih ederler, sabah, öğlen, akşam nasıl beslenirler gibi genel çaplı bilgileri vererek başlayıp ardından yöresel yemeklere geçmeyi düşündüm.

Hadi başlayalım o halde!

Öncelikle Kore’de kahvaltı kültürüne bir göz atalım.

  • Kahvaltı / 아침 식사 (açim şiksa) : 

Kore’de bizdeki gibi tereyağına yumurtalar, sucuk ya da jambon, reçel, bal tarzı kahvaltılıklar kullanılmıyor arkadaşlar. Ben ilk duyduğumda şaşırmıştım açıkçası. Yani bu kesin bir kural değil elbette ki. İsteyen yine yapabilir, yiyebilir, kimsenin ceza vereceğini düşünmüyorum. 😀 Ancak benim edindiğim bilgilere göre bu kahvaltı tarzı onlar için ‘Batılı Tarz’ dedikleri geleneksel olmayan bir tarz. Kore’de insanlar diğer öğünlerde ne yiyorlar ise sabah kahvaltıda da ondan tüketiyorlar.

9e2e7064aa3d0775dd25bfada9e48f0c.jpg

Bab / 밥

Özellikle ekmek gibi bir kavram Kore’de yok. Biliyorum bizimkisi gibi buğday cenneti bir ülkede ekmek neredeyse hava veya su gibi bir şey ancak Koreliler ekmek tüketmiyorlar, onun yerine ‘bap / 밥 ‘ adını verdikleri, yine bizdeki aynı pirinç ile yapılan pilav lapası tüketmekteler. Yalnız pilav dediysem öyle bizim yediğimiz tereyağlı, şehriyeli pilavdan değil. Hiç denememiş olan arkadaşlar için söylüyorum, bildiğiniz birbirine yapışan pirinçlerden oluşuyor Bap (ya da bazı yerlerde bab diye geçiyor). Bab’ın yanında diğer öğünlerdeki gibi normal et, balık içerikli besinleri ve yanında da hepinizin yüzde bin duymuş olduğu Kimçi gibi mezeler tüketilmekte. İşte geleneksel bir Kore kahvaltısı ;

South-Korea.jpg

Bu şekildeki bir standart öğünden şu şekle de geçebilmektedir tabii ;

3099565209_77ffff8d35_o.jpg

Yani bu durum sizin bütçenize, yemek yapabilme yeteneğinize göre vs. değişebiliyor sanırım. 😀

  • Öğle Yemeği / 점심식사 (çomşim şiksa)

Aslında burada da çok değişik bir şey yok. Yine meşhur Bab/Bap ve yanında çorba gibi sulu yemekler ile yine içerisinde Kimçi’nin de bulunduğu en az 3-4 çeşit mezenin yer aldığı bir öğün olmakta. Açıkçası Koreliler’in yemeğe düşkünlükleini siz de fark etmişsinizdir, öğünlerini genelde atlamamaya çalıştıklarını duydum Kore’de yaşayan birçok kişiden. Hatta çok çalışan bir millet olduklarından dolayı arkadaşları ile genelde ya öğle ve akşam yemeklerinde ya da içki içmeye gittiklerinde buluşurlarmış. ‘Öğle yemeği saatinde hemen hemen kimseyi bulamazsınız, herkes yemeğe gider’ diye bir söylence bile duymuşluğum vardır.

korean-food.jpg

  • Akşam Yemeği / 저녁 식사 (conyok şiksa) :

Burada da aynı şekilde pilav (bab), çorba ve garnütürlerden yani mezelerden oluşan bir akşam yemeği menüsü mevcut. Elbette bu mezelerin miktarı ve çeşidi artıyor. Akşam yemekleri özellikle Kore gibi geleneklerine bağlı bir toplumda oldukça önemli bir yere sahip. Mümkünse tüm aile yemeği hep birlikte, saygı kuralları çerçevesinde yemektedirler. Bu şu demektir; masada bulunan en yaşlı ya da büyük kişi yemeğe başlamadan diğerleri başlamaz. İşte bir akşam yemeği;

images

south.korea.0058.traditional.barbeque.dinner.jpg

Yani elbette taktir edersiniz ki bunlar dışarıda yenilen yemekler. 😀 Birincisi kimsenin evinin içerisine ait bir resim koymanın hoş bir durum olduğunu düşünmüyorum, ikincisi ise hiç evine gidip de masayı çekebileceğim kadar yakın bir Koreli arkadaşım yok. 😀 Olanlar da Kore’de zaten. Konumuza dönecek olursam, Kore’de öğünler bu şekilde arkadaşlar. Sabah, öğlen ve akşam birbirine çok benzer yemekler tüketiliyor. Yalnızca bunların çeşidi ve sayısında, özellikle mezelerin, değişim oluyor.

Bu da sizin için! Buyrun, size tarihten bir sahne;

1c85a58.jpg

Tabii sanırım biraz abartılmış. 😀

 

Soju_jinro_gfdl.jpg

Soju / 소주

Ayrıca arkadaşlar şunu da belirtmek istiyorum ki G.Kore’de içki oldukça fazla tüketiliyormuş. Hatta Abnormal Summit isimli G.Kore yapımı bir show programında, Rus olan konuklardan bir tanesi ile konuşurlarken istatistik verilerinin Kore’de Rusya’dan bile daha fazla içki tüketildiğini gösterdiğini söylemişlerdi. Elbette ki şok oldum. Çünkü biliyorsunuz ki bize hep kimse Rusların eline su dökemez diye öğretildi. 😀 Her neyse. Sonuçta Kore’de içki, özellikle Soju, çok fazla tüketilen bir içecek. Özellikle tabii ki akşam yemeklerinde. Ancak bu içki tüketimi Kore’de adeta ülkenin kültürüne işlemiş. Çünkü içki içmenin, özellikle arkadaşlar ve şirket çalışanları arasında samimiyeti artıracağını, insanları birbirine yakınlaştıracağını düşünmekteler. Nitekim onlar için öyle de oluyor. Öyle içip içip kendisini unutan ya da sapıtan insan görüntülerini kafanızdan çıkarın tabi. Şöyle ki, yine sınırlarını bilmeyen insanlar mevcuttur, bu onların kendi kişilikleri ile alakalı bir durum. Ancak genelde içip de gidip millete hayatı zindan eden bir Koreli hiç görmedim diyebilirim. Umarım görmem de. 😀  Hatta Kore’deki arkadaşlarımdan bir tanesi ile bir gün konuşurken arkadaşlarıyla beraber bira içmeye gittiklerini söylemişti. Bayağıdır içmelerine rağmen, konuşmalarında anormal hiçbir kayma ya da şaşırma yoktu. Normal insan kafası. O yüzden hemen yüzünüzü ekşitmeyin lütfen. 😀

Şimdiii. Her şeyi belirli saygı kuralları çerçevesinde ve belirli geleneksel kurallara göre yapan Kore’nin tabii ki beklenilmesi gerektiği üzere bir de içki kültürü, prosedürü mevcut. 😀 Bu nedir, nasıldır peki?

  • Kendinizden yaşça büyük birisi ile içiyorsanız şayet ve size içki kadehi uzattıysa onu muhakkak içmek zorundasınızdır, yoksa sizi dışlarlar. Ya da ayıp kabul edilir. Fakat yabancılara karşı anlayışlı oldukları, siz içki içmiyorum, domuz eti yemiyorum dediğinizde farklı bir kültür olduğu için anlayışla karşıladıkları söyleniyor. Zaten her konuda saygıya takık bir milletten başka bir davranış beklemek akıl kârı değil. Ayrıca eğer sizden yaşça büyük birisiyle içki içiyorsanız onun yüzüne baka baka içemezsiniz. Kadehi hafifçe kaldırıp, yan tarafa dönüp, elinizle de ağzınızı gizleyerek içmeniz gerekmektedir.

iuredsoju

Tabi burada kız muhtemelen arkadaşlarıyla takıldığı için rahat. 😀 Ancak içiş tarzı bu şekilde, o nedenle koydum bu gifi.

Şimdilik bu kadar arkadaşlar. Ben bu konularda yeni bilgiler bulduğumda aynı yazıyı güncelleyeceğim zaten. Amacım edinebildiğim kadar bilgi edinip aktarmak hiç merak etmeyin.

Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Görüşmek üzere! 🙂

Love 911 / 반창꼬

Love_911-poster.jpg

 

Yönetmen: Gi-hoon Jeong

Yapım Yılı: 2012

Tür: Dram, Romantik-Komedi

BAŞ ROLLER:

han-hyo-joo_892451.jpg

Han Hyo-joo (한효주)

koelle5.png

Ko Soo (고수)

 

Konusu : Mi Soo deli dolu bir doktordur. Bir gün hastaneye gelen bir kadının kocasından dayak yediğini sanıp kocasını azarlar ve kadını gönderir. Halbuki kadın hastadır ve ölmek üzeredir. Sonunda kadın ölünce adam Mi Soo’ya ve hastaneye karşı dava açar. Mi Soo’nun davadan kurtulmak için bir tanığa ihtiyacı vardır. Kang Il ise karısını bir hastalıktan kaybetmiş, cesur bir itfaiyecidir. Başkaları ile çok münasebete giren bir tip değildir. Mi Soo’nun tanık arayışı ile yolları kesişen ikili, aşkı bulabilecek midir? 

lyubov-911.jpg

20121204000625_0.jpg

tumblr_mnqdnrfXUv1rw93m3o1_500.gif

tumblr_mn1s4iASyI1sq04vgo1_500.gif

tumblr_mo5nwbebEg1sqyj3so2_250.gif

tumblr_mo2erz7EUB1sqyj3so2_250.gif

 

 

 

 

 

 

 

Kişisel Yorum : Arkadaşlar eğer gerçekten ama gerçekten çok duygusal bir gününüzdeyseniz ve hem duygularınızı okşayacak, hem hüzünlendirecek hem de gülümsetecek bir romantik film arıyorsanız kesinlikle bunu izlemelisiniz. Evet dram diyorum ama öyle hönkürtecek bir cins değil, yalnızca insani duyguları uyandıracak kadar. Ve evet, güzel bir romantik film. Çok komedi diyemem, yani gülmekten ölürken size romantizm yaşatan cinsten değil, komik sahneleri var, mesela özellikle Kang Il’in Mi Soo’ya katlanamadığı için verdiği tepkiler filan güldürüyor ancak ana tema komedi değil. Daha çok yolları bir şekilde kesişen bu iki kişinin yavaş yavaş nasıl yakınlaştıklarını, gelişen samimiyeti görüyorsunuz. Ben dram türünü hiç ama hiç sevmeyen birisiyim ve diyorum ki film bittiğinde göz altlarım hafiften yaşlıydı ancak gülümsüyordum. Yani çok hoş, yumuşak bir film. Kesinlikle öyle bir moddayken izlemelisiniz. 🙂