Fabrıcated Cıty – 조작된 도시

fabricated city ile ilgili görsel sonucu

Yönetmen : Park Kwang-Hyun

Senarist : Park Kwang-Hyun , Oh Sang-Ho

Yapım Yılı : 2017

Tür : Aksiyon, Suç

BAŞ ROLLER :

Ji Chang-Wook
Shim Eun-Kyung


Kim Sang-Ho
Oh Jung-Se ile ilgili görsel sonucu
Oh Jung-Se

fabricated city ile ilgili görsel sonucu

KONUSU :

Gerçek hayatta bir işsiz fakat bilgisayar oyunu dünyasında ise korkusuz bir lider olan Kwon-yoo’nun (Ji Chang-wook) bir cinayetle suçlanması ve ardından başına gelenleri konu almaktadır. Bir hacker olan Yeo-wool’un (Shim Eun-kyung) de yardımıyla bu cinayetin ardındaki gerçekleri açığa çıkarmaya çalışacaktır.

fabricated city gif ile ilgili görsel sonucu
fabricated city ile ilgili görsel sonucu

Evet, bu filmimizde Healer dizisinden tanıdığımız tatlı mı tatlı gencecik Ji Chang-wook’u görüyoruz. 😀 Kendi dünyasında takılan ve bilgisayar oynamaktan başka hiçbir şey yapmayan Kwon-yoo, en azından çabalarının karşılığını almış ve oyun dünyasında bir hayli önemli arkadaşlar edinerek, korkusuz bir takım lideri olmayı başarmıştır. Ancak tabii gerçek hayat öyle oyunlardaki gibi olmadığı için, bir gün başına gelen çok talihsiz bir olay neticesinde, bir lise öğrencisine tecavüz ve ardından da cinayet suçlamalarına maruz kalarak ciddi bir darbe yemiştir hayattan. Filmimiz bu şekilde başlamakta.

Tabii aslında annesi ona sürekli “Oyun oynama, kalk hayatın içine karış artık” gibi söylemlerle uyarsa da Kwon-yoo annesini dinlemez ve oyun alemindense asla çekilmez. Sanıyorum bu biraz da gerçek hayattan kaçma yöntemi. Fakat sonradan bu yaptığına çok ama çok pişman olsa da iş işten geçmiştir artık.. Eee, anne sözü dinlemek önemli.

fabricated city  ile ilgili görsel sonucu
fabricated city ile ilgili görsel sonucu

Zavallı çocuğumuzun başına gelmeyen kalmadı desem yeridir. Hapishanede geçirdiği zamanlar gerçekten içler acısıydı. Suçlama o kadar ani yapıldı ki polislerin evi basması, mahkeme ve hapse atılma süreci adeta ışık hızıyla gerçekleşti. Çocuk ne olduğunu anlamadan kendisini hapishanede buldu! O da bir şey mi? Tabii bir tecavüz suçlusu olmasından ötürü diğer mahkumlar yapmadığını bırakmadılar haliyle.

fabricated city and his friends ile ilgili görsel sonucu

Bu psikopat amcanın da Kwon-yoo’ya yapmadığı şey kalmıyor. Ne çektin be Kwon-yoo…

조작된 도시 ile ilgili görsel sonucu

Çocuğumuzun öğrenmediği şekil şukul, yapmadığı manyaklık kalmıyor artık, o kadar beziyor.

Fakat hapisteyken aldığı çok ama çok kötü ve üzücü bir haberle (ne olduğunu söyleyemem, spoiler olmasın 🙂 ), artık tüm bunlara daha fazla dayanamayan Kwon-yoo, kendince bir plan yaparak hapisten kaçar. Bu durum bardağı taşıran son damla olmuştur artık onun için. Ama bazen patlama noktasına gelmek de iyidir zira ancak o zaman aslında yapmak istediklerimizi dışarıya vurabiliyoruz.

Ä°lgili resim
Bir adet hapis kaçkını Kwon-yoo.

Kaçmasına kaçmıştır ama eeee, ne yapacak şimdi bu çocuk? Kolay mı öyle tecavüz ve cinayetle suçlanmış bir hapis kaçkını olmak? Derken imdadına kimler yetişiyor dersiniz?

Tabii ki Telbo Abeeyyy!

Telbo Abi kim mi? Evet, onu bilmiyorsunuz henüz tabii, açıklamadım çünkü. Telbo Abi denilen kişi, Kwon-yoo’nun bilgisayar oyunundan tanıdığı, kendi takımındaki arkadaşlarından bir tanesi. Bizim Kwon-yoo onu tanımıyor ancak o maşallah çocuğun her şeyini araştırmış, bu yüzden de aslında Kwon-yoo’nun suçsuz olduğunu, yavrumuza iftira atıldığını filan hep öğrenmiş. Neden mi? Kendisi bir hacker’dır efem, ondan.

fabricated city ile ilgili görsel sonucu

Ta taaaaa! İşte Telbo Abi’miz. Bu ne biçim Abi dediğinizi duyar gibiyim sanki. Bu bacımız kendisini sanal alemde abi diye yani erkek karakteriyle tanıtmış ancak aslında bir Yoca’dır (여자 ) kendisi. Yani kız. (Yeri gelmişken birkaç kelime de sıkıştırayım, belki aklınızda kalır 🙂 )

Telbo’cuğumuz Kwon-yoo ile iletişime geçerek -telefonla- onunla buluşur, elindeki kanıtları gösterir ve ona yardım edeceğinin işaretlerini verir. İşaret veriyor evet. Neden? Çünkü bu kızımız zaten anlamış olmanız gerektiği üzere çok da normal değil, sosyal kişilik bozukluğu denilen değişik bir psikolojik rahatsızlığa sahip, insanlarla çok fazla irtibat kuramıyor.

Ä°lgili resim
Çocuğumuzun ahı gitmiş vahı bile kalmamış…
fabricated city  ile ilgili görsel sonucu

Böyle küçümen filan olduğuna bakmayın Telbo Abi’nin, elinden her iş geliyor maşallah. Görüldüğü üzere..

Ä°lgili resim

Tabii ne olursa olsun yine de fiilen yardım etmek zorunda kalarak nihayet kızımızı da yaşadığı o ‘ininden’ dışarıya çıkarmayı başarıyorlar grupça.

Grup dedim evet. Çünkü Telbo Abi ön ayak olarak, oyundaki diğer arkadaşlarla da konuşarak onları da işin içine dahil ediyor.

fabricated city and his friends ile ilgili görsel sonucu
Tabii onlara eklenen birkaç kişi daha var.

Derken hep birlikte Kwan-yoo’nun suçsuzluğunu ispatlamak için var güçleriyle çalışıyorlar. Allah herkese bunlar gibi arkadaşlar nasip etse derdimiz tasamız kalmayabilir yani o derece. Üstelik bunlar bir de sanaldan tanışık olan kişiler. 😀

Elbette her aksiyon-suç filminde olduğu gibi burada da bir süper kötümüz var.

fabricated city oh jung se ile ilgili görsel sonucu

İşte bu da bizim süper kötümüz. Tipinde bile meymenet yok, değil mi?

Tamam belki de biraz ön yargı yapmış olabilirim. 😀

Ve film böylece sürüp gitmekte..

fabricated city kwon yoo ile ilgili görsel sonucu

Filmin en sevdiğim sahnelerinden birisiydi bu sahne. Yüzündeki ifade… :))

KİŞİSEL YORUM :

Kötü bir film değildi ancak muhteşemdi de diyemem. Güzeldi, izlenebilir bir film. Sıkılmazsınız asla, bunu garanti ederim. Beni muhteşemdi demekten alıkoyan şey filmde garipsediğim bazı sahnelerdi, gerçekçi gelmediği içindi yani. Yoksa konu da oyuncular da çok iyiydi. Ji Chang-wook zaten beğendiğim bir oyuncu, rol yapışını gerçekten seviyorum ancak sanki o daha romantik filmlerin insanı gibi.. 🙂 Gözlerindeki bakış bile bunu söylemiyor mu sizce de..? 😀

Film başından itibaren çok heyecanlı devam ediyor açıkçası. Süper olmasa bile aksiyon severleri boş zamanlarında güzelce idare eder diye düşünüyorum. Hayran kalacak bir film mi derseniz, aslında konu öyleydi başlangıçta fakat işlenişini tam devam ettirip de sürdürememişler gibi geldi bana. Yine de Kore filmlerinin kötü sonlarının aksine, güzel bir sonla finali yaptılar.

Sonuç olarak tavsiye eder miyim? Evet ederim. 😉

İyi de seyirler dilerim. :))

Reklamlar

Zombi Ekspresi – 부산행

zombie express ile ilgili görsel sonucu

Yönetmen : Yeon Sang-ho

Yapım Yılı : 2017

Tür : Aksiyon, Dram, Gerilim

Diğer Adı : Train to Busan

BAŞ ROLLER :

gong yoo ile ilgili görsel sonucu
Gong Yoo
Ma Dong-seok

choi woo shik ile ilgili görsel sonucu
Choi Woo-sik
jeong yoo mi ile ilgili görsel sonucu
Jeong Yoo-mi

train to busan ile ilgili görsel sonucu

KONUSU:

Seok-woo (Gong Yoo) kızı Soo-ahn ile birlikte Seul’den Busan’a gitmek üzere bir hızlı trene biner fakat yolculuk sırasında hızla yayılan bir virüs baş gösterir ve virüse yakalanan herkes saniyeler içerisinde kana susamış zombilere dönüşmeye başlar. Virüsten etkilenmemiş yolcular, Busan’a sağ salim varabilmek için son derece tehlikeli bir yolculuğu tamamlamak zorunda kalacaktır.

Ä°lgili resim

Olay aslında her şey yolunda giderken, kızını annesinin yanına Busan’a götürmeye çalışan baş kahramanımızın bulunduğu trene, bu kızımızın da son dakika atlamasıyla başlıyor diyebiliriz. Ülkede salgın bir virüsün sebep olduğu zombi çılgınlığının trenimize sıçraması da bu şekilde gerçekleşiyor. Yoksa ne olursa olsun insanlar dışarıda kıyamet koparken trenin içinde mis gibi sakin sakin Busan’a gidiyor olacaklardı ama akacak kan damarda durmuyormuş demek ki.

Derken kızılca kıyamet kopar tabii. Bu hastalıklı kızımız tren görevlilerinden bir tanesine saldırınca haliyle virüs de yayılmaya başlıyor ve ondan ona ondan ona derken ortaya çıkan sahne :

Ä°lgili resim

Şaka bir yana bu sahne, filmin belki de en beğendiğim sahnesi. Çok etkileyici bir sahneydi gerçekten de..

Tabii hal böyleyken insanların da durup aval aval izlemesi saçma olacağından -çünkü zaten izleyemezler, ısırıyor adamlar, işin şakası yok- millet de hurraaaa diğer vagonlara kaçmaya başlıyor ve ondan sonra gelsin aksiyonlu sahneler, gitsin doruğa çıkan heyecanlar..!

Bakınız nasıl topuklar k*ça vura vura kaçılır;

train to busan gif ile ilgili görsel sonucu

Gong Yoo ve Ma Dong-Seok filmin en önemli iki baş karakteri. Seok-woo (Gong Yoo)’nun baştaki yüksek egosuna rağmen bu iki adam film boyunca sürekli birbirlerine destek olarak, yardımlaşarak hem kendilerini, hem ailelerini hem de trendeki diğer insanları korumak için var güçleriyle savaştılar denilebilir.

train to busan ile ilgili görsel sonucu

Tabii beysbolcu Woo-sik’imizi de unutmayalım. O da kendince elinden gelen her şeyi yapıyor.

train to busan gif ile ilgili görsel sonucu
Adam vurduğunu indirdi valla helâl olsun.

Filmde nerden ne çıkacağı belli değil, ne zaman yerinizden zıplayacağınız da haliyle. Çok ilginç görüntülere tanık olabiliyorsunuz. Bknz:

Ä°lgili resim
train to busan gif ile ilgili görsel sonucu

Ve bu adamın ömrü bu kızı taşımakla geçti filmde.. Eee, evlat böyle bir şey demek ki.

Ä°lgili resim
Herkes herkesi her an yiyebiliyor görüldüğü üzere.

KİŞİSEL YORUM :

İzlediğim en güzel Kore filmiydi diyebilirim. Belki daha güzelleri de vardır ama henüz ben izlemedim daha. Şaka yapmıyorum, gerçekten de çekiminden tutun, oyuncuların muhteşem performansına, orandan da tutun senaryonun işlenişine kadar harikaydı. Hiçbir saniyesinde sıkıldım bile diyemedim, gözünüzü kırpmadan, hiçbir sahnesini kaçırmadan izlemek isteyeceğiniz bir film. Eğer aksiyon, heyecan, gerilim türlerini seviyorsanız, izlerken yerinizden sıçramayı, soğuk terler dökmeyi seviyorsanız film tam size göre. Zombili olması gözünüzü korkutmasın, filmde öyle vıcık vıcık kanlı sahneler yok. Milletin kafasını patlatarak etrafa kan saçan yapmacık Amerikan filmlerine 10 basar diyebilirim. Film kesinlikle ama kesinlikle zaman kaybı olmaz. İnsanların birbirinden ne kadar farklı hayatlar yaşıyor olursa olsun, insanlık, yardımseverlik, dayanışma ve can tehlikesi karşısında nasıl da birleşebildiklerini öyle güzel anlatmış ki, vay bee dedim aralarında gelişen dostluğa en sonunda. Kısacası kesinlikle öneriyorum.

Ben filmi o kadar sevdim ki, bana kalsa tüm filmi anlatacağım fakat bu kadarı yeterli sanırım. 🙂 Size şimdiden iyi seyirler dilerim.

FRAGMAN :

Wonderful Nıghtmare / 미쓰 와이프

wonderful-nightmare-turkce-altyazili-izle-953.jpg

 

Yönetmen: Kang Hyo-jin

Yapım Yılı: 2015

Tür: Romantik-Komedi-Fantastik

BAŞ ROLLER:

da17f0e275a54f429b6dafae6547a980.jpg

Song Seung-heon

uhmjunghwa_newdrama.jpg

Uhm Jung-hwa

Konusu: Cennette yapılan bir hata nedeniyle aniden hayatını kaybeden ancak daha sonra bedenine geri dönebilmesi için 1 aylığına evli ve 2 çocuk annesi olan başka bir kadının yerine oymuş gibi rol yapması gereken bir avukatın (Uhm Jung-Hwa) hikayesini konu almaktadır. Acaba bu yeni hayatına uyum sağlayıp, kendi bedenine dönebilecek midir?

fullsizephoto628247.jpg

Desktop.jpg

tumblr_nzaqeyUP9D1s8pdalo1_400.gif

mNHfzdK.jpg

Kişisel Yorum:  Türünde romantik komedi yazıyor ancak genelde daha çok komedi ağırlı bir film arkadaşlar. Sıkılmayacağınız, gülerek izleyeceğiniz bir film.Eğlenebilirsiniz izlerken ancak romantik bir şeyler izlemek istiyorsanız başka bir tercihte bulunun derin. Çünkü bu daha çok hayatta aslında hangi değerlerin daha önemli olduğu mesajını veren bir film. Hatta aile filmi de denilebilir. 🙂 Ben beğendim açıkçası, çok hoştu, sıcak bir his veriyor insana. Soğuk, acımasız, egoist ancak oldukça başarılı bir avukatın, o yukarıdan baktığı gerçek hayatın içerisine girdiğinde aslında nasıl da hiçbir şeyin sandığı gibi olmadığını görmesini anlatıyor. Aile hayatını tadıyor, dahası onun ne kadar önemli olduğunun bilincine varıyor. İzlenebilir, zaman kaybı değil. 🙂

fullsizephoto625876.jpg

Wonderful_Nightmare (281 x 400)

FRAGMAN:

Love 911 / 반창꼬

Love_911-poster.jpg

 

Yönetmen: Gi-hoon Jeong

Yapım Yılı: 2012

Tür: Dram, Romantik-Komedi

BAŞ ROLLER:

han-hyo-joo_892451.jpg

Han Hyo-joo (한효주)

koelle5.png

Ko Soo (고수)

 

Konusu : Mi Soo deli dolu bir doktordur. Bir gün hastaneye gelen bir kadının kocasından dayak yediğini sanıp kocasını azarlar ve kadını gönderir. Halbuki kadın hastadır ve ölmek üzeredir. Sonunda kadın ölünce adam Mi Soo’ya ve hastaneye karşı dava açar. Mi Soo’nun davadan kurtulmak için bir tanığa ihtiyacı vardır. Kang Il ise karısını bir hastalıktan kaybetmiş, cesur bir itfaiyecidir. Başkaları ile çok münasebete giren bir tip değildir. Mi Soo’nun tanık arayışı ile yolları kesişen ikili, aşkı bulabilecek midir? 

lyubov-911.jpg

20121204000625_0.jpg

tumblr_mnqdnrfXUv1rw93m3o1_500.gif

tumblr_mn1s4iASyI1sq04vgo1_500.gif

tumblr_mo5nwbebEg1sqyj3so2_250.gif

tumblr_mo2erz7EUB1sqyj3so2_250.gif

 

 

 

 

 

 

 

Kişisel Yorum : Arkadaşlar eğer gerçekten ama gerçekten çok duygusal bir gününüzdeyseniz ve hem duygularınızı okşayacak, hem hüzünlendirecek hem de gülümsetecek bir romantik film arıyorsanız kesinlikle bunu izlemelisiniz. Evet dram diyorum ama öyle hönkürtecek bir cins değil, yalnızca insani duyguları uyandıracak kadar. Ve evet, güzel bir romantik film. Çok komedi diyemem, yani gülmekten ölürken size romantizm yaşatan cinsten değil, komik sahneleri var, mesela özellikle Kang Il’in Mi Soo’ya katlanamadığı için verdiği tepkiler filan güldürüyor ancak ana tema komedi değil. Daha çok yolları bir şekilde kesişen bu iki kişinin yavaş yavaş nasıl yakınlaştıklarını, gelişen samimiyeti görüyorsunuz. Ben dram türünü hiç ama hiç sevmeyen birisiyim ve diyorum ki film bittiğinde göz altlarım hafiften yaşlıydı ancak gülümsüyordum. Yani çok hoş, yumuşak bir film. Kesinlikle öyle bir moddayken izlemelisiniz. 🙂

 

Catch Me – Steal My Heart / 캐치미

Catc_6n9u0

Yönetmen: Lee Hyun-Jong

Yapım Yılı: 2013

Tür: Aksiyon- Romantik

Baş Roller:

Joo-Won-reveals-his-feelings-wavered-for-Kim-Ah-Joong-during-filming-of-their-movie-Catch-Me_43

Kim Ah Jung

joo-won-catch-me-profile-1-3

Joo Won

Konusu:  Ho-Tae (Joo Won), suçlu profil uzmanıdır. Bir seri katil dosyası üzerinde çalışan Ho-Tae, katilin izini bulur yalnız dedektifler katili bir vur-kaç kazasının ardından kaybederler. Ho-Tae katili bulacağından emindir, vur-kaç kazasına karışan arabanın sahibinin izini bulur. Kilitli olmayan dairesine girer ve karşısında Lee Sook-Ja adında bir kadını bulur, kendisinin lise yıllarından ilk aşkı olan kadını.fullsizephoto370929

fullsizephoto364645

new-images-for-the-Korean-movie-Catch-Me_22naver_com_20131213_171954

Kişisel Yorum:  Benim ilk izlediğim Kore filmi Catch Me idi. Ona da denk gelmiştim açıkçası. Kore filmi olduğunu bilmiyordum o zamanlar. 😀 Film türünden de anlaşılacağı gibi aksiyonlu başlıyor. Zaten sürekli polislerin birilerini kovaladığı aksiyon sahneleri bol. Ancak bu sizi caydırmasın. Kısa süre içinde eğlenceli, güleceğiniz sahneler geliyor. Adamın karşısındaki suçlunun lise aşkı olduğunu öğrenmesiyle olaylar gelişiyor ve kendinizi bir romantik-komedi içinde buluyorsunuz. Sıkılırsınız diyemem. Hasta olursunuz da diyemem. Film izleme moduna girdiğiniz bir tatil gününüzde hoş olabilecek bir film. Kısacası ben beğenmiştim. Tavsiye edebilirim. 🙂 

İyi seyirler!

Fragman: